sanneveenboer.reismee.nl

Tuinroute

Sinds mijn vorige verhaal heb ik weer heel wat avonturen beleefd! Daarbij is dit helaas ook alweer de laatste week van mijn reis.

Vorige week heb ik eerst nog van mijn tijd in Port Elizabeth genoten. In korte tijd heb ik heel wat vrienden gemaakt, wat in Nederland niet zo makkelijk zal gebeuren vanwege de afstandelijkheid die daar een stuk duidelijker is! Mijn mening over de stad zelf is na het bezoek aan het centrum niet veel veranderd. Het is niet heel groot en er zijn een paar mooie oude gebouwen om te bekijken. Verder is er een lange winkelstraat waar ze je maar al te graag van alles willen verkopen. Met het vooruitzicht dat ik zes nachten in een tent zou slapen, terwijl ik er achter kwam dat het 's nachts minder dan tien graden is, besloot ik toch maar een fleecekleed te kopen aangezien ik geen slaapzak mee heb :o Het is daar erg heuvelachtig waardoor je overal mooi uitzicht hebt, alleen overal langs de kust zie je de invloeden van de industrie. Het deel buiten het centrum om, in de buurt van mijn lodge, is wel erg mooi! Een uitgestrekte boulevard met afwisselend strandjes en rotsen, waar ik graag naar de surfers keek. Helaas heb ik zelf de kans niet gehad om in zee te gaan.. Ik ben een keer naar het strand gegaan om te zonnen en zwemmen, maar het waaide zo ontzettend hard dat ik weinig meer dan zand zag.. Een goede reden om weer terug te gaan naar de lodge en Afrikaanse bieren te drinken met een gemixt gezelschap bestaande uit een paar Zuid-Afrikanen, een Nigeriaan en een Canadees. Het was zelfs zo gezellig dat we besloten om het nachtleven te gaan verkennen, ondanks dat het een gewone doordeweekse woensdag was. Ik heb het idee dat ze hier van gezelligheid en feestjes geen genoeg kunnen krijgen ;)

Hoewel een beetje moe, de volgende dag begon de tour langs de kust! De tuinroute is een mooie route langs de kust van Zuid-Afrika tussen Port-Elizabeth en Kaapstad. Samen met tien anderen ben ik inmiddels al vijf van de zeven dagen onderweg. Hoewel de rest allemaal in koppels kwam en ik alleen ben kan ik het gelukkig met iedereen goed vinden! Er zijn maar vier anderen die ook hebben gekozen voor het kamperen in plaats van accomodatie, en nu pas snap ik waarom ;) De eerste nacht was het waarschijnlijk maar vijf graden, oftewel, ik was bijna bevroren! Iedereen had zo een medelijden met me (want ik was ook de enige die geen slaapzak mee had) dat de gids er van hoorde en die had gelukkig een hele dikke legerslaapzak voor me!! De nachten erna had ik er dus geen enkele moeite meer mee om in een tent te slapen haha.

Elke dag zitten we een aantal uur in de truck en we stoppen onderweg om mooie uitzichten te bekijken en activiteiten te ondernemen. Ik heb inmiddels te veel gezien en gedaan om overal over te schrijven, maar ik zal proberen een paar foto's te uploaden om jullie een impressie te geven!

De hoogtepunten voor mij zijn tot nu toe de wilde dieren die ik heb gezien en de hike van een deel van de otter trail. In het Addo Elephant park houdt zich de big five schuil. Tijdens een vier uur durende rit door het park heb ik kunnen genieten van de prachtige natuur en heel wat wilde dieren. De otter trail is officeel een vijf dagen durende hike, wij hebben hiervan alleen het eerste deel tot een mooie waterval gedaan, extra mooi omdat we die dag voor het eerst echt zon hadden! Hier en daar was het nog best een uitdaging omdat echte paden ontbraken en je over bomen en rotsen moest klimmen! Omdat de hele trail langs de kust liep hadden we prachtige uitzichten over kliffen en de zee. Voor wie deze hike te veel uitdaging is, was er ook een pad te bewandelen die je naar de suspension bridge tussen twee bergen bracht. Ach, waarom zou ik na vier uur hiken deze wandeling niet ook nog doen! Hoewel het uizicht mooi was vond ik de brug zelf wat tegenvallen. Toch zal ik het niet zo snel vergeten, want terwijl ik bezig was met de klim zag ik in mijn ooghoek wat bewegen. Ik dacht eerst dat het een hond was, maar toen ik bedacht dat een hond niet zomaar alleen een brug zou oversteken keek ik beter en bleek het een baviaan te zijn!! De eerste aap die ik in Afrika heb gezien :) Toen ik zelf de brug wilde oversteken dacht die baviaan er hetzelfde over en hij kruisde me slechts op een armlengte afstand, toch best een beetje eng!

Op dit moment verblijf ik bijna precies in het midden van de tuinroute, in Oudtshoorn. Vandaag is de eerste dag sinds ik in Zuid-Afrika ben dat het écht warm is en zonder trui buiten kan lopen. Terwijl ik dit schrijf zijn we dus lekker van de zon aan het genieten!! Voor zo meteen staat er nog een tripje naar de Cango grotten op het programma en daarna zijn we vrij om te genieten van het zwembad en wat Afrikaanse bieren voordat het diner wordt geserveerd :) Ik moet zeggen dat ik het eten hier toch wel een stukje lekkerder vind! Waarschijnlijk ben ik daardoor inmiddels alle kilo's die ik eerder was afgevallen alweer aangekomen haha. Het enige wat nu nog rest is wat extra bruining, doordat het niet zo warm is geweest en ik lange mouwen droeg lijk ik mijn Ghanese kleurtje alweer kwijt te zijn.. Of zou dat toen alleen maar opgestoven zand zijn geweest? ;)

Reacties

Reacties

Monique

Wat heb je al veel gezien en meegemaakt!
Geniet nog maar lekker van je Afrika-avontuur. En kijk uit voor loslopende bavianen......

Bram

Wat een formidabele avonturen beleef je in Afrika!

Tantetje

Jeetje Sanne wat een verhalen. En ook al ben je alleen, je sluit je best makkelijk aan, zo te horen. En waarschijnlijk heb jij nu de beste slaapzak van allemaal, lekker warm. Geniet er nog even van en neem een leuke souvenir mee! Een schelp van het strand.....bv

Groeten van een jaloerse tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active