sanneveenboer.reismee.nl

De toerist uithangen tijdens een lang vrij weekend

De laatste dagen van vorige week waren erg rustig in het ziekenhuis, een goede reden om lekker op tijd van het weekend te gaan genieten! Inmiddels is er een nog een vrijwilliger in het gastgezin bijgekomen, een Zweedse vrouw met wie ik mijn kamer nu deel. Omdat we voor de patiënten die er nog waren niks meer konden doen heb ik haar vrijdagmiddag het fort laten zien en zijn we naar het strand geweest!

Zaterdag hebben we met z'n drieën de toerist uitgehangen in Accra, de hoofstad van Ghana. Het duurde tweeënhalf uur om daar te komen met verschillende taxi's en trotro's die in Nederland allang al niet meer hadden mogen rijden vanwege krakkemikkigheid. Trotro's zijn busjes waarin je op bepaalde plaatsen kunt instappen en die pas vertrekken zodra ze vol zijn, dit kan behoorlijk krap zijn! In Accra zijn er niet heel veel toeristische attracties, er is een enorm plein met tribune en wat gebouwen wat het independence square wordt genoemd en een kasteeltje. Bij het kasteel aangekomen kwam er een mannetje in legerkleren naar ons toe om onze foto's te controleren want dat was niet toegestaan en eigenlijk mochten we niet eens op het terrein komen... Maar wie mij een beetje kent weet dat ik dan juist even stiekem een foto maak zodra hij uit het zicht is ;) Verder was er een enorme markt waar echt alles verkocht werd. Van normale huishoudelijke spullen, tot complete varkenspoten, ter plekke geslachte kippen en slakken ter grootte van een hand. Alle geuren die dat eten met zich mee bracht deed mijn eetlust geen goed haha. Gelukkig kwam daar verandering in toen we in een soort van pub gingen lunchen. Friet met kip! Wie had gedacht dat ik zoiets zo snel kon missen.

Ik begin wel een beetje te begrijpen wat al het voedsel eigenlijk is wat ik eet en ik heb zelfs een steentje bijgedragen zoals jullie op een van de foto's kunnen zien waar ik in een pot met banku aan het roeren ben (helaas is dat het wel mijn minst favoriete maaltijd..).

Toen we Accra zat waren zijn we op de weg terug nog gestopt bij een groot winkelcentrum die er precies uitziet zoals een in Europa. Wat een verschil met al die marktjes die je overal ziet! Maar ik kon het toch niet laten om wat Hollandse waren zoals koek en snoep te kopen.

Zondag konden we lekker relaxen en konden we weer genieten van de zon op het strand. Ik heb eindelijk het idee dat ik een beetje een kleurtje begin te krijgen! Tijdens het diner kwamen we er achter dat het weekend nog niet eens ten einde was, het is hier vandaag een nationale feestdag dus we hoefde niet te werken! Sweet Africa, een Afrikaan uit Liberia die we al eerder hadden ontmoet heeft ons daarom meegenomen naar het 'Liberian Camp'. Ofwel, inmiddels een dorpje waar vooral veel Liberianen wonen met een eigen markt. Mooie gelegenheid om wat traditionele lekkernijen te proeven. Helaas kon ik verder niet zo erg van deze onverwachte extra vrije dag genieten want ik ben niet helemaal fit... Laten we hopen dat de malaria pillen gewoon hun werk hebben gedaan en het gewoon een verkoudheidje is zoals ik het zelf heb gediagnosticeerd ;)

Reacties

Reacties

bep

beetje laat gelezen, omdat wij een weekje weg waren
hopelijk ben je weer wat opgeknapt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active