sanneveenboer.reismee.nl

Het begint hier eindelijk een beetje te wennen!

Daar ben ik weer met een verhaaltje over de afgelopen dagen!

Vorig weekend waren de eerste twee dagen waarbij ik helemaal vrij was en er niks voor me gepland was. Ik dacht lekker te gaan uitslapen maar veel later dan half zeven lukt me niet helaas. Ik had alleen nog maar de weg naar het ziekenhuis gelopen, dus het was leuk om nu door de straten van het stadje te lopen! Het is heel anders dan thuis, hier lijkt iedereen constant buiten te zijn, overal staan kraampjes/winkeltjes en de mensen zitten voor hun huizen. Als je de grootste straat uitloopt kom je vanzelf bij het fort Good Hope, de geschiedenis ervan ben ik alweer een beetje vergeten maar er waren in ieder geval Nederlanders bij betrokken ;p Vanaf daar is er een mooi uitzicht over het vissersstrandje, vanaf daar varen de vissersboten de zee op. Een strandje daarnaast ligt allemaal afval, niet voor herhaling vatbaar dus. De dag erna ben ik naar het mooie strand geweest, het wordt sunflower beach genoemd, het leek wel een tropisch paradijs! Helemaal vol met palmbomen en tot mijn verbazing was er verder bijna niemand. Er waren enorm hoge golven dus zwemmen bleek een uitdaging te zijn haha. Dan maar lekker zonnen met nog twee andere vrijwilligers uit het ziekenhuis!

De afgelopen twee dagen ben ik overgestapt naar een andere afdeling die vergelijkbaar is met een consultatiebureau. Ik heb vooral geholpen met heel veel baby's wegen en er werden veel vaccinaties gegeven. Voor de moeders die hun kinderen niet naar ons brengen is er de 'outreach'. Met alle spullen van injectienaalden tot weegschaal op ons rug liepen we het stadje door met de uitnodiging om hen ter plekke te helpen. Het vaccinatieprogramma is immers gratis, dus we willen zo veel mogelijk mensen bereiken. Dat was nog eens wat anders! Nu kreeg ik meteen te zien hoe de mensen daar echt leven in de dicht op elkaar gebouwde huisjes tussen de grotere wegen door. Morgen ga ik weer met deze afdeling op pad en hopelijk mag ik binnenkort ook bij de maternity ward meekijken!

Had ik trouwens al verteld dat water hier uit plastic zakjes wordt gedronken? In het begin een beetje knoeien en je over de plastic smaak heen zetten, maar gelukkig kun je overal uiteindelijk aan wennen! Het eten is nog steeds erg lekker! Gelukkig niet zo veel meer als eerst haha. Ze zijn alleen erg van de hele pittige kruiden, of dat ook zal gaan wennen weet ik nog niet ;)

En als laatste nieuwtje: voor als ik weer in Nederland ben heb ik ook al een leuk vooruitzicht, ik kreeg net de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek een week nadat ik terug ben :)

Reacties

Reacties

Monique

Leuk dat je nu met baby's bezig bent. Vooral het "huisbezoek" lijkt mij een hele belevenis. Ik geniet in ieder geval heel veel van je verhalen!

Tantetje

Ha Sanne

Wat een belevenissen. Wat zijn wij dan toch bevoorrecht hier in NL. Fijn dat je wat kan betekenen daar. Je schrift leuke verhalen en die foto's zien we later wel hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active