sanneveenboer.reismee.nl

Obroni

Obroni, een woord die ik afgelopen week al heel wat heb gehoord. Het is betekent westerling, als het gezegd wordt reageer ik er zelfs op alsof ze mijn echte naam noemen (erg moeilijk trouwens: sonja, shane, senna). Toch vergeet ik steeds dat ik als een van de weinige blanke tussen de Afrikanen loop, pas als ik nagestaard word of er naar me gezwaaid word dan denk ik er weer aan.

De eerste dagen bij mijn gastgezin zijn gezellig! Wel een stuk minder luxe. Je 'doucht' door water uit een emmer te scheppen nadat je er antiseptisch spul in hebt gegoten omdat het uit een grote ton komt. Het water in deze ton gebruik je ook om de wc door te spoelen, want er is geen stromend water en ook van wc brillen hebben ze hier niet gehoord waardoor je erboven moet hangen. Een hele ervaring hier dus ;) Ik zit samen met een Zweed in het gastgezin die volgende week zal beginnen met lesgeven, want nu hebben de scholen nog vakantie. Verder lopen er veel mensen in en uit en kan ik alle namen die ik heb gehoord niet meer bijhouden haha.

Ik heb donderdag voor het eerst in het ziekenhuis gewerkt, hoewel, het is eigenlijk meer een kliniek want de meeste patiënten komen overdag en slechts een enkeling slaapt er. Er zijn vooral heel erg veel patiënten met malaria, veel kinderen die moeten worden ingeënt en patiënten die hun wonden komen laten verzorgen. Dit was op de afdeling voor wondbehandeling, controles en injecties. Verder heb ik meegekeken in het lab hoe ze bijvoorbeeld de malaria- en tyfystesten uitvoeren. Later zal ik ook op andere afdelingen mogen helpen.

Dit weekend ben ik vrij maar hou ik me nog een beetje rustig. Ik wil een beetje rondkijken in Senya Bereku, want meer dan de weg naar de kliniek heb ik nog niet gezien. Ik zit vlak aan de kust en er zou een mooi fort zijn om te bekijken en ik wil graag naar het strand. Voor volgend weekend of die erna wil ik een tripje doen naar bijvoorbeeld de Cape Coast.

Het is nog steeds een uitdaging om foto's te plaatsen omdat ik ze alleen per stuk kan uploaden en ik hier slecht bereik heb. Ik hoop dat jullie ook blij zijn met af en toe een paar ;)

Reacties

Reacties

Bep

Wat een belevenis! en ervaring die je opdoet! en wat zijn wij dan verwend met douche en WC!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active