sanneveenboer.reismee.nl

De eerste dagen in Accra en Kasoa

Hoi allemaal! Ik ben inmiddels alweer drie hele dagen in Ghana nadat ik zaterdagavond laat ben aangekomen. Helaas is er geen wifi en slecht bereik waardoor ik jullie slechts af en toe wat van me kan laten horen. De reis hier heen ging voorspoedig, hoewel ik lang op Barcelona moest wachten heb ik me goed vermaakt. Toen ik bij het tweede vliegtuig zat te wachten waande ik me al tussen de ghanezen haha. Volgens mij hebben we wel twee uur lang over de Sahara gevlogen, dit vond ik erg tof om vanuit de lucht te zien! Op het vliegveld in Accra werd ik door een vriendelijke Ghanees opgehaald, hij bleek later ook mijn gids voor de introductiedagen te zijn. Daar heb ik nu de laatste dag van opzitten. Ik heb onder andere Ghanese taalles gehad (erg moeilijk!), ik heb een drie uur durende kerkdienst bijgewoond, we zijn naar het strand geweest, naar de grootste markt van Accra en ik heb een rondleiding door het stadje Kasoa waar ik nu verblijf gehad en ben daarbij op de Rock City geklommen voor een mooi uitzicht! Voor overal waar je heen wilt moet je eerst over hobbelige zandwegen, ik zou het de chauffeur niet nadoen! Zeker vandaag na veel en harde regen was alleen al met de auto rijden een avontuur. Wat me opvalt is dat er langs de wegen van alles groeit en beweegt. Van pindaplanten tot tropische vruchten en van hagedissen tot geiten. Ook wordt het afval gewoon naast de weg gedumpt en verbrand. Tot slot kunnen de straatverkopers bij de grotere wegen niet ontbreken, ik heb zelfs al wat van ze vanuit de auto gekocht! Het eten is hier trouwens heerlijk, ik krijg drie keer per dag, waarvan twee keer warm, een enorme portie voorgeschoteld. Het bestaat vooral uit rijst, noedels en pittige stoof. Honger hoef ik hier dus niet te krijgen, want het is zelfs genoeg voor de hele dag zonder dat ik tussendoortjes hoef te nemen. Ik dacht ook dat ik niet bang voor beestjes enzo was, maar ik ben toch een paar keer flink geschrokken toen ik een kakkerlak door het bad zeg rennen en toen er een hagedis uit mijn bagage schoot... De wekker gaat elke ochtend om half zeven en morgen word ik na het ontbijt naar mijn gastgezin gebracht. Dan zal ik ook voor het eerst zien waar ik het vrijwilligerswerk zal gaan doen. Helaas staan alle foto's op mijn digitale camera en zonder computer is het een beetje lastig om die op mijn blog te zetten, jullie houden ze tegoed!!

Reacties

Reacties

Monique

Wat een mooi verhaal over je eerste belevenissen. En nu op naar je gastgezin. Heel veel plezier daar en succes met het werk.

Rik

Ontzettend leuk om te lezen! Ik ben benieuwd hoe het werk je straks bevalt, ze zijn vast ontzettend blij met je hulp.

Bram

Wat een hoop heb je al meegemaakt die eerste dagen, heel leuk om te lezen!

Bep

Ik ga je vrijwilligerswerk en reis volgen hoor! Mooie tijd in het werk en gastgezin toegewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active